Kirsten Verdel was maandag heel duidelijk: ‘KPN is nog niet van ons af’. Het XS4ALL actiecomité vecht door om de provider te behouden. Maar als dat niet lukt, zijn er genoeg anderen die hier een slaatje uit kunnen slaan. Daarom hierbij alvast een paar korte tips waaraan de XS4ALL 3.0 aan moet voldoen.

KPN lijkt onvermurwbaar. Het bedrijf zegt bij monde van opperbevelhebber Maximo Ibarra en ex-politicus Jan-Kees de Jager dat het teveel lijdt onder de concurrentie op de mobiele markt. Yeah right!

De starre houding betekent dat men dan maar het wiel zelf opnieuw moet uitvinden. Tijd dus voor een provider met dezelfde glans en glorie als XS4ALL destijds (en nu). Maar waar moet-ie nou zoal aan voldoen? Enkele tips!

Als eerste: Appeltaart, appeltaart, appeltaart

XS4ALL medewerkers schijn je blij te maken met een groot stuk appeltaart. Om ze zo blij te houden, stel ik voor dat de provider ná evolutie maandelijks een appeltaartmoment inbouwt. Oh ja, voor alle overstappende klanten, natuurlijk ook een appeltaart. Mét slagroom.

Oké, nu even serieus….

Maar we noemen de nieuwe provider wel even Appeltaart BV, met een knipoog naar het personeelsbestand. Bij gebrek aan een betere naam 😉

Een kundige en gezellige klantenservice

Wie weleens met XS4ALL heeft gebeld, weet dat je soms wat langer wacht maar altijd goed wordt geholpen. Ik bedoel maar: in mijn geval is er zelfs een medewerker geweest die volop bezig was om mijn techniek aan de praat te krijgen, jaren terug. Scripts? Daar hebben ze bij XS4ALL nooit van gehoord, dus ook Appeltaart BV moet daar verre van blijven. PS: Tjerk D, je bent nog altijd een held…

Over op de kabel?

Eerlijk is eerlijk: de kabel opent kansen voor Appeltaart BV. Er zijn voormalige XS4ALL klanten die overgestapt zijn naar Ziggo. Toch missen ze XS4ALL nog iedere dag. Een overstap naar de kabel zou dus lucratief kunnen zijn.

Voorop in de strijd voor een vrij en veilig internet

XS4ALL wordt geroemd om haar roep om een vrij en veilig internet. ‘Sta niet zomaar je data af’, is de boodschap die ze al jaren (terecht) roepen. Ook haakten ze aan in een rechtszaak rond downloadsite The Pirate Bay. XS4ALL en Ziggo hebben getracht blokkade van deze site tegen te houden. Een belangrijke rol dus. De veiligheid van klanten – of het nu om privacy of anti ddos gaat – moet ook bij Appeltaart BV gehandhaafd worden. Misschien krijgen ze zelfs de Sleepwet wel weg…

No nonsense, dat scheelt

KPN, VodafoneZiggo en T-Mobile hebben één ding gemeen: ze beloven van alles, maar de praktijk lijkt vaak weerbarstiger. Onder het mom van mooie iPads, gratis apparaten en andere zaken worden mensen vaak naar een abonnement gelokt, waar ze eigenlijk niet op zitten te wachten. Appeltaart BV moet dat allemaal niet doen, maar gewoon een goed abonnement bieden. ‘Geen fratsen, dat scheelt’, zou een toenmalig bekende grootgrutter zeggen.

En natuurlijk: ZO GEEL ALS EEN KANARIE!

Want geel is mooi, en geel maakt vrolijk.